Har lige talt med "B-Goode", som skriver bloggen igen idag..... Han har IGEN talt flere gange med Skat, og de er stadig i vildrede tilsyneladende. Men han graver videre i sagen, og er ved at skrive en artikel til Klassiksk Bil & MC om emnet. Og mon ikke at der også kommer opdateringer på hans blog. Så hold øje med dette. Der er iøvrigt div. spørgsmål og svar til Johnny's indlæg, vedr. indfortoldning i Hollad, som er meget "oppe" lige nu.
Har selv lige talt med Titan Shipping, som siger de kan indfortolde i Holland til 6%, men de kan ingen garantier lave omkring dette. Så man risikerer at rende panden mod muren, når de uden varsel laver reglerne om. Så står man med en container til samme told/moms takst som i DK, men PLUS en omkostning ekstra for fragt til DK.
De ksulle ha' 9000,- for at fragte min 40fods container til DK. Så min besparrelse for at få det hele via Holland vil kun ligge på omkring 10.000,- - Så det kan dårligt betale sig for mig at løbe risikoen.
Ved også at Peter Løvstrøm fra MhS er igang sammen med div. jurister etc.
Hej Heine,
Omkring de DKK 9000 for en FCL (40' container) til DK fra holland er det rene røveri - den kan da kun lade sig gøre at tage sådan en overpris hvis de kører en special bil kun med din box (1 bil = 40' fcl) normalt sendes de på toget til dk til en meget billigere pris !! Den gang jeg købte ind for 50 mill om året i denne branche betalte vi omkring 6500 DKK på box på special bil fra Antwerp, Hamborg men det er sikkert steget lidt med tiden...Check derfor andre fragt firmaer som helt sikkert kan gøre det på en anden og billigere måde !
Der er altså gang i en masse. Også FDA (Forenede Danske Amerikanerbilklubber), FIVA og ADAC er igang med at undersøge sagen. Så de bliver bombarderet fra alle sider !!!
That's all for now, folks !

PS: Og sorry for at rippe op i noget, jeg nok ikke skulle ha' spurgt om.... Lad sagen dø ud. Skal aldrig spørge igen *grin*